Tvättdag



Har så länge jag minns haft en faiblesse för särskilda monotona ljud; vattenfallsbruset ifrån en diskmaskin, störtregn emot fönster eller mitt paraply.
Och så gillar jag propellerljudet ifrån värmefläktar.
Av en osannolik lycka har tvättstugan i mitt hus inte torkskåp (occasionally har det hänt att jag suttit i ett sådant med dörren öppen...) utan det är ett tork-RUM.
Med en stor fantastisk jävla värmefläkt i ena änden.
Principen är ungefär densamma som i högteknologiska vind-tunnlar NASA använder för att utveckla sina rymdskepp.
Men nu alltså använd för att torka mina oförskämt dyra plagg.

Tvättdag idag alltså, vilket är bra - bortsett från att jag tvättar en gång i månaden och var gång överväger att konvertera till nudism.
När jag satt i torkrummet och lät den simulerande vinden värma min vinterkylda kropp, vilket är helt normalt, såg jag upp och reflekterade:
- Vilken exentrisk Hippie jag är, med min färgsprakande garderob. Jag förstår inte varför min släkt inte samlas till en intervention och sätter stopp för min fabulösa klädstil...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0