MAYDAY


Min älskling (läs. personlig assistent) är bortrest (läs. lyckades lirka upp låset på kedjan med ett gem, och hoppade över horisonten)
Men hon skickar hela tiden söta SMS och oroar sig för hur jag klarar mig utan henne. (läs. brevbäraren levererade ett Besöksförbud, och polisen ska tydligen se till att jag är ute ur lärenheten senast på tisdag.)

Åh kom hem, älskling!
Det går inte utan dig. (läs. Jag orkar inte diska.)
Jag sitter under en filt, i ett hörn och spejar efter indianer och tandläkare, minsta ljud får mitt hjärta att kolibrislå av rädsla.
(läs. Jag har tejpat upp vår flat-screen i badrummet och lirar XBOX samtidigt som jag badar.)

Kom hem, älskling!
Jag har varit ensam så länge nu.
I två hela dagar.

Komsi, komsi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0