Undermålig underhållning. (Osammanhängande)



En konsekvens utav IPRED är att min "kompis" inte längre kan ackvirera adekvat underhållning.
Underhållning som tidigare funnits tillgänglig via internet då min "vän" haft möjlighet att titta.
Numera är han hänsynslöst blottställd åt det hjärntvättande monster som går under benämningen: Dagens TV-tablå.

Det korrekta är kanske ändå att uttrycka det som: program-stumpar mellan reklam.
för Holy Geisha Balls!? Vem står ut med att se på TV?
Reklamavbrotten kommer så tätt att det blir Stroboskop-effekt.

När det gäller statlig, reklamfri, television är det bara dokumentärer som håller måttet, och dom är utan undantag producerade utomlands.
Vart går alla tv-liscenspengarna?

Anyway.
Åter till min "kompis".
Som anser det vara helt orimligt att HAN ska anpassa sig efter TABLÅN?
Ska det vara så?
Ska en civilisation, som placerat människor på månen, och uppfostrat porraktriser som konsekutivt knullas av 1000 killar under en film, inte kunna bestämma över vad som sänds och när?

- - -

Min "vän" berättar:

Hade för ont att ligga och läsa.
Kaviar-kalle på träningen har ett sprattlande högerben och missade mitsen (rektangulär mjuk sköld), istället kilade han in sin häl mellan mina revben.
Så alternativen inför kvällen var få - ligga och stirra i taket, eller stirra på TVn tills jag förlorar medvetandet.

Reklam, reklam, reklam och reklam.
Zappar mellan kanalerna, men det är (uppenbarligen) en konspiration för alla visar reklam.
Till slut börjar ett program, men ärligt talat var reklamen nog att föredra...

CSI, på kanal 5.
Programmet "that changed television", enligt reklamen.
Och jag är väl beredd att instämma.
För vad är det där för nonsens, och varför har det så höga tittarsiffror?
Ett gäng halvtaskiga skådespelare med d-r-a-m-a-t-i-s-k-t uppspärrade ögon och c-o-o-l-a repliker som löser ointressanta fall genom att upprepa samma metoder.

GÄSP.

Inledningen presenterar oss med ett offer, ett lik. En brottsplats.
Men inga ledtrådar.
MISSION IMPOSSIBLE, FLÄMT!
Men se där, in på scen galopperar CSI-teknikerna med sina Den-lille-kemisten-leklåda och pudrar på ett ganska vanligt vardagsföremål, ett som förmodligen används flitigt.
Ajajaj, kommer dom hitta något?
SPÄNNANDE.
(alla biter naglarna av vånda.)
Den ene CSI-teknikern vänder sig till den andre, till sin kollega alltså, och berättar.
- Människor har fingrar, de lämnar fingeravtryck. Med hjälp av dom kan vi avgöra om något befunnit sig på platsen.
De förklarar pedagogiskt för sina kollegor (åt dumma tittare) om elementära metoder.
Skratt?
Vilken enfald.
Därefter pudrar de vidare på VARDAGSföremålet, som tros vara mordvapen, och VOILA: ett fingeravtryck.
ETT enda. ETT perfekt avtryck.
Aha, tänker jag. Vi har alltså att göra med en enfingrad mördare.
Vilken tur att dom fann ett fällande spår.
Eftertexterna rullar.

Och sådär - vad jag förstår - ser alla avsnitt ut.

Sevärt.
definitivt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0